Monday, November 1, 2010

PAK MAT DAN SI ASPAQ LOGIK THINKER

Pada suatu hari di suatu gerai makan, masuklah seorang berpakaian smart (panggil Aspaq jer ek..) dan minum di gerai tersebut.


  Tauke warung tersebut (Pak Mat) yg boring takde pelangan lain mengajak Aspaq berbual..

  Pak Mat: Apa Pekerjaan Bapak?

  Lalu Aspaq itu jawab: “Ooooo saya adalah seorang Logic Thinker”.

 Pak Mat pelik dan bertanya: “Logic thinker? Kerja aper tu?”

  Asfar menjawab: Susah nak terangkannya, bukan pekerjaan yg biasa, tapi saya akan beri 
Pak Mat  satu contoh ok?


  Pak Mat: OK!

  Aspaq: Ok mula-mula – Apakah Pak Mat punya akuarium?

  Pak Mat: O ya saya ada akuarium yg besar di rumah.

  Aspaq: Ok kalau Pak Mat ada akuarium, logiknya Wak ada ikan.

  Pak Mat: Yup saya ada ikan macam-macam jenis.

  Aspaq: Kalau Pak Mat ada ikan, pasti Pak Mat sayang binatang.

 
Pak Mat : O ya betul sekali saya sangat sayang pada binatang.


  Aspaq: Kalau Pak Mat sayang binatang, apalagi pada anak anda! Anda pasti sangat menyayangi anak anda.

 
Pak Mat : Betul sekali (suka) saya mencintai anak saya lebih dari ikan.


  Aspaq: Inilah logiknya, jika Pak Mat ada anak, pasti Wak ada isteri.


  

Pak Mat: Mestilah, saya memang ada isteri yg cantik jelita.


Aspaq: Tentu saja saya tahu karena itu semua hanya logik jer. OK sekarang pertanyaan terakhir, jika anda ada isteri dan anak, bererti anda tidak mati pucuk! Betul?

 

Pak Mat : 100% betul saya tidak mati pucuk.

  Aspaq: Hmm begitulah lebih kurang logic thinker itu.

  Pak Mat: Ooo begitu ek? Pak Mat faham sekarang (sambil takjub).

  Setelah pelangganya itu pergi, datanglah kawannya dan 
Pak Mat bertanya:


 Kawan Pak Mat: Aku tgk 
Pak Mat borak bukan main rancak, citer aper?


  Pak Mat: Ooo tadi saya berbual pasal kerjaya Logic Thinker.

  Kawan 
Pak Mat: Apa itu Logic Thinker?


  
Pak Mat: Begini saya terangkan (muka konfiden giler).


  Pertama-tama saya tanya dahulu, Ko ada akuarium tak?

  Kawan 
Pak Mat : Takde, naper?


 
Pak Mat : (berkata dgn keras dan pasti) BERERTI ANDA MATI PUCUK!!!



  p/s : so korang ade akuarium kat umah tak?? 






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

music graphic